MÁV 54

SZIGETVÁR – GÁLOSFA – (KAPOSVÁR)

Az egykori Kaposvár–Szigetvár vasútvonal a Zselic dombvidékét szelte át észak-déli irányban. Utoljára az 54-es menetrendi számot viselte. A vasútvonal Kaposvártól keletre, Sántostól északra hagyta el a Kaposvárt Dombóvárral összekötő fővonal nyomvonalát, nem messze a Kapos folyóba torkolló Surján-patak torkolatától. Innentől kezdve a Surján völgyében haladt dél felé egészen Bőszénfáig, ahol keresztezte a mai 67-es főút vonalát, majd Antalszállás északi végén ismét keresztezte azt. Ezeken a szakaszokon több töltésen és bevágáson haladt a vasút, majd Terecseny térségében kiért az Almás-patak völgyébe, amelyben egészen Szigetvárig folytatta útját.

A helyiérdekű vasútvonalat a Szigetvár-Kaposvári HÉV társaság építette. A MÁV kaposvári állomásától induló 52,6 km hosszú vasútvonal Szigetváron csatlakozott a Pécs-Barcsi Vasúttársaság vonalához. A kisebb részben dombvidéki jellegű vasút kevés földmunkával épült, jelentősebb töltésépítésre Almamellék és Bőszénfa állomások között volt szükség. A nagyobb részben az Almás-patak völgyében futó vonalat 1900. november 9-én adták át a forgalomnak. Ágyazata hol sóderes, hol zúzottköves volt. Almamelléken 1901-ben csatlakozott a vasútvonalhoz a ma is működő Almamelléki Állami Erdei Vasút.

A vonalon általában naponta 2–3 pár személyvonat járt, többnyire 40 km/h-es sebességgel. Ezek vontatásához 275-ös és 376-os gőzmozdonyokat használtak, de a tehervonatokat időnként dízelmozdonnyal vontatták, amelyek a később megszüntetett kaposvári fűtőház gépállományának részét képezték. Előfordult köztük M38-as, illetve a tolatós tehervonatok esetén dupla M28-as is. Volt idő, amikor a Pécsről a Balatonra közlekedő „fürdővonat” is Szigetvár, ezáltal a Kaposvár–Szigetvár vonal érintésével jutott el céljához. Ennél a járatnál (ami legtöbbször nem állt meg a vonal kisebb állomásain) időnként 375-ös gőzmozdonyokat is alkalmaztak.

A vasútvonalat a Csanádi György-féle 1968-as közlekedéspolitikai koncepcióhoz köthetően számolták fel. Az utolsó személyvonat 1976. december 31-én ment el a vonalon. 2015-ben a Verebélÿ László Vasúttörténeti Egyesület és a Dél-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság emléktáblát helyezett el a vasút egykori Kapos-hídjának maradványánál, a 66-os közút hídjának közelében. (Wikipédia)

Train Simulator

A Kaposvár-Szigetvár vasútvonal talán az egyik legtöbbet és legtöbbször bezárásra ítélt vasútvonal. Végül 1976-ig bírta… Eddig! Úgy döntöttem, hogy ezt a szívemhez közel álló vasútvonalat elkészítem a szimulátorban és az egész 54 km-es teljes eredeti szakasz játszható lesz. A pályát még 2019-ben kezdtem el építeni, ami alatt rengeteget tanultam a szimulátor használatáról mind pályaépítésben, mind objektumozásban. Az útvonal nyomvonala számomra gyönyörű tájon halad keresztül, vagyis Somogy- és Baranya megyében a Zselici dombságon keresztül.

A pályát próbáltam a mai kornak megfelelő állapotra építeni, vagyis modernizálni. Az útvonal két verzióban is elérhető: felsővezeték rendszerrel és anélkül is, amelyen a pálya állapota már megengedi a 80 km/h alapsebességet is. A környezetet hangulatát próbáltam a régi idők és a jelenkor vegyítésében visszaadni, így aki ismeri ezt a vonalat, sokat nosztalgiázhat rajta. A pálya egyben fő- és mellékvonali hangulatot ad és részletes menetrendet is tartalmaz. (S. Tamás)

Pályatérkép

A pálya jelenlegi állapotáról itt találtok képeket és videókat:

TELEPÍTÉS

Az útvonal helyes működéséhez az alábbi kiegészítők szükségesek:
• Train Simulator Hungary weboldalon elérhető összes objektum (kiegészítőkkel együtt!): TrainSimulator.hu objektumok
• European Loco & Assets csomag kiegészítő: EU Loco & Assets Pack
• Cseh Trat 020 útvonal: Trat 020
• KaMat féle objektumok: KaMat objektumok
• Jirka Tracks (sínkészlet): Jirka Tracks
• Vulcan Production növényzet: VP Grass Pack Version 4
LETÖLTÉS fájlok

Készítő: Sipos Tamás
Verzió: v2.0

A letöltés után minden lényeges információt megtaláltok a dokumentumokban.
További információ: Sipos Tamás

Felhasználás: A pálya telepítése közben (vagy alatt) történt károkért semmilyen felelősséget nem vállalunk! A pályát mindenki csak saját felelősségére töltse le és telepítse! A telepítések előtt ajánlom a biztonsági másolatok elkészítését az adott könyvtárakról, amennyiben szükség van rá. A pálya kizárólag szabad felhasználásra készült, nem használható semmilyen kereskedelmi projektben! A pálya használatával és letöltésével elfogadod a felhasználási feltételeket!

MÁV 30 (Budapest – Székesfehérvár)

MÁV 426 Desiro

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre és az alábbi kiegészítőkre!
Eredeti modell: RSSLO Desiro – ÖBB 5022/BR 642

MÁV 426 Desiro

A helyes működéshez szükség van a Román átfestés csomagra is: CFR Desiro Repaint
A jobb élmény érdekében telepítsd ezt a hangfrissítés csomagot: Siemens Desiro Soundpacket
Töltsd le és telepítsd a MÁV átfestéseket!

Verzió: v1.0

MÁV M61

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: DSB MY

MÁV M61 Nohab átfestés csomag

Verzió: v1.0

K-trains Vectron 193

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: K-Trains Vectron – Class 193
Az átfestések helyes működéséhez szükség van erre az alap átfestésre is: K-Trains Vectron – Class 193 – Reskins

GYSEV Vectron átfestés csomag

Verzió: v1.0

TrainEurope és Budamar Vectron átfestés csomag

Verzió: v1.0

ŽSSK 350

A helyes működéshez szükség van az alábbi kiegészítőkre!

ŽSSK 350

A helyes működéshez szükség van a mozdonyhoz tartozó kabinra: Cabview 350 v 1.3

A helyes működéshez szükség van a mozdonyhoz tartozó hangcsomagra: Sounds 350 v 1.3

Verzió: v1.0

ČD 242

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: ČD 242

ČD 242 Átfestések

(az összes átfestés)

Verzió: v1.0

LE 060 EA Train Hungary

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: CFR 060 – EA 476-692-5

Train Hungary Magánvasút 600-001-6

Verzió: v1.0

MÁV 470 sorozat

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: RWA Railjet Advanced

MAV/GYSEV 470 Repaint Pack

Verzió: v1.2

ÖBB/Rail Cargo Hungaria 1116 Repaint Pack

Verzió: v1.1

MÁV 480 sorozat

A helyes működéshez szükség van az eredeti modellre: Virtual Railroads DB BR185.2 ExpertLine

480-003

Verzió: v1.0

480-001-1 Kandó Kálmán

Verzió: v1.0

480-002-9 Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszus

Verzió: v1.0

480-006-0 Szent Márton

Verzió: v1.0

480-009-4 Kajla

Verzió: v1.0

480-005-2 Mátyás Király

Verzió: v1.0

480-003-7 Szent István Király

Verzió: v1.0

Az weboldalunk sütiket használ a jobb felhasználói élmény és a tartalom személyre szabása érdekében. A sütik elfogadásával beleegyezésed adod arra vonatkozóan, hogy az oldalunk információkat gyűjtsön a böngésződön keresztül. Kérlek, fogadd el a sütik használatát azáltal, hogy az Elfogadás gombra kattintasz!

Amennyiben nem szeretnéd elfogadni a sütiket, lehetőséged van a böngésződ beállításaiban letiltani vagy korlátozni a cookie-k használatát. Kérjük, vedd figyelembe, hogy ez esetben előfordulhat, hogy néhány funkció nem lesz elérhető vagy nem fog megfelelően működni.